Köpvillkor

Köp & leveransvillkor

1. Bekräftelse

Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din order uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen. Maja på näset AB reserverar sig dock från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan inte Maja på näset AB leverera enligt orderbekräftelse kommer kund kontaktas och ges möjlighet att annullera sin order.

2. Åldersgräns

Hos Maja på Näset AB tillämpas åldersgräns 18 år vid köp.

3. Priser

Samtliga priser anges inklusive moms.

4. Betalning

Du som kund kan betala din beställning genom kortbetalning, Swish eller faktura. Tillämplig fraktkostnad redovisas i kassan under rubriken Frakt. Alla avgifter är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

5. Frakt och Leverans

Leveranstid

Normalt inom 10 vardagar från beställning (inom Sverige). Leverans sker direkt till dig som företagskund, eller hem till dig vid köp som privatkund. Vid större försändelser sker leverans till ett upphämtningsställe i ditt närområde.
OBS! Om beställda varor inte finns på lager förlängs leveranstiden. Vi ger besked när varan kan levereras.
 Vi reserverar oss för slutförsäljning. Vill du inte vänta kan du givetvis avbeställa.

Fraktkostnad

Ej uthämtade försändelser:
 Beställda försändelser som inte hämtas ut eller mottages vid direkt leverans, debiteras en avgift om 200 SEK inklusive moms för att täcka transport- och administrationskostnader.

6. Öppet köp och bytesrätt

Du som konsument har rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt distansköp inom 14 dagar från att du mottagit varan. Ångerblankett finns tillgänglig på konsumentverkets hemsida. Vid byten eller returer kräver vi att varan är oanvänd och ligger i sin

originalförpackning och att ev etiketter sitter kvar. Varan ska returneras väl skyddad, så att skador ej uppstår vid frakt. Du har rätt att undersöka varan, men i det fall konsumenten använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den har vi ha rätt till ersättning för värdeminskning.

Efter att vi mottagit returpaketet och kontrollerat detta kan du välja mellan att få tillbaka varans belopp eller byta mot annan vara. Kontakta oss innan du returnerar ditt paket. Returportot för varan betalas av kunden. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, eller om du fått fel vara eller antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart så att vi kan rätta till felet. Uppge ordernummer, ditt namn och vilken vara det gäller. Ersättningsleveransen sker givetvis helt utan kostnad för dig.

Exempel på varor och tjänster som ångerrätten integäller:

  • –  En tjänst som har fullgjorts eller påbörjats.
  • –  Varor som är specialtillverkade efter anvisningar eller som har en tydlig
    personlig eller unik prägel.
  • –  Digitalt innehåll, till exempel nedladdning av en fil, bild, illustration eller film.
  • –  Avtal utanför affärslokal om det totala beloppet understiger 400 kronor.
  • –  Event och utbildningar.

7. Tvist

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut. Vid en ev företagstvist löses tvisten i första hand genom medlare, i andra hand genom förenklat skiljeförfarande där hela kostnaden för förfarandet betalas av förlorande part. 8. Produktinfo Beträffande färgåtergivningen på bilderna försöker vi i det yttersta att exponera dem så korrekt som möjligt. Trots det kan färgerna variera, framför allt mellan olika bildskärmar och inställningar. Bilderna kan ej garanteras återge dess exakta utseende och beskaffenhet. Det innebär att upplevda avvikelser i färg och ton inte är skäl för reklamation.

Vänligen,
Maja Larsson, Maja På Näset AB
hej@majalarsson.se